פרמטרים המשפיעים על מחירי טבעות

אחרי שתחליטו סוף סוף להציע נישואין לחברה שלכם, יכול להיות שתבינו שעשיתם טעות ותתחרטו ולא בגלל שאין אהבה, אלא כי אין לכם מושג מאיפה תשיגו מספיק כסף כדי לקנות טבעת איכותית. שאלה אחת תעלה והיא מדוע הטבעות כל כך יקרות? האם זה עוד ניצול של תעשיית החתונות או שיש צדק במחירים שמגיעים לעשרות אלפי שקלים אפילו בחנות שמיועדת למעמד הביניים?

פרמטרים שיקבעו את המחיר הסופי


טבעת יהלום
·      המחיר נקבע בעיקר בגלל פרמטר אחד: אבן החן. בדרך כלל זה יהלום אך יש סיכוי שתהיה שם אבן אחרת מה שיוזיל משמעותית את המחיר. מדוע יהלום כל כך יקר? זה דיון אחר, אך זה נובע מהשכיחות שלו בטבע וכמובן רמת הקשיות שלו שהיא החזקה ביותר שיש. מחיר היהלום יכול להיות אלף שקלים ולהגיע עד מיליוני דולרים ולכם כל התקציבים אפשריים, ממחיר נמוך מאוד ליהלום יחסית קטן ולא איכותי ועד ליהלומים שיוציאו לכם את העיניים מרוב קנאה ונוצצות.

·      אז יהלום מייקר את הטבעת אך מה בדיוק מייקר בו, ובכלל באבן החן? ראשית, הגודל. אבן חן גדולה משמעותה הרבה כסף, אבן חן קטנה יותר תעלה פחות. את המשוואה ההגיונית הזו כולם מכירים אך דבר נוסף שאולי לא תדעו זה שגם רמת הגימור משפיעה. יהלום הופך להיות דבר יקר ערך לא רק בגלל המשקל שלו אלא בגלל הגימור שלו ברמות הקטנות ביותר ברזולוציות שבעין אנושית אי אפשר להבין.

·      אחרי שהבנו את העקרונות במחיר ביחס לאבני החן, צריך לדבר על הטבעת עצמה. כמובן שרוב הטבעות הנחשקות יהיו עשויות זהב אך יש אפשרות לבחור גם בזהב לבן או כסף. זה אחד הגורמים שמשפיעים על נראות הטבעת יותר מכולם אפילו יותר מאבן החן שתבחרו לרכוש עמה, לכן חשוב לשקול זאת היטב. זהב מן הסתם היא המתכת היקרה ביותר אך המחיר נובע גם מהמשקל שלה וגם מהאיכות. האיכות, או יותר נכון הטוהר, מגיע עד 24 קראט ומומלץ תמיד לקנות מעל 14 קראט אם כבר משקיעים.


·       מתכת מסוג מסוים ואבן חן, לא הגיוני שרק זה משפיע כי חייב להיות משהו שהוא קצת יותר סובייקטיבי. הנה מגיע הפרמטר שאולי עושה את ההבדל הכי גדול אפילו בין שתי טבעות שמורכבות מאותם חומרים: השיבוץ. את היהלומים או אבני החן האחרות ניתן לשבת במגוון רחב של דרכים וזה למעשה מה שקובע את איכות הטבעת כולה. יש טבעות שעליהן תמצאו יהלום אחד יחסית גדול לצד טבעות שהיהלומים משובצים בהם באיכות ובקפדנות במלאכה לא פשוטה בכלל. השיבוץ הזה הוא זה שעולה לכם כסף, כמובן יחד עם העיצוב עצמו.


לפני שקונים טבעת אירוסין או טבעת נישואין צריך לחשוב היטב מה התקציב הרלוונטי. אם לא, אתם יכולים למצוא את עצמכם חסרי כיוון בחנות הטבעות ולא תבינו כיצד עליכם לבחור.

תגובות