בניית תקציב לחתונה

כשהשיקולים הפיננסיים משפיעים לטווח הארוך
התחלת חיי זוגיות ברגל ימין היא דבר שחשוב לכל אחד מאיתנו אך כשמציעים נישואין ועוברים לשלב מתקדם יותר ביחסים מבינים שזה כלל לא פשוט. כל זוג רוצה להתחיל את חיי הזוגיות המשפחתיים שלו עם ירח דבש ועם חתונה מהממת, בית מרווח וגם רכב אך רק מבחינת תקציב החתונה עיננו יכולות להשחיר. למרות ששיקולים פיננסיים הם שיקולים שרבים מאיתנו היו שמחים להניח בצד ולא להתמודד איתם לפחות לא לפני החתונה, אלא לשאת בתוצאות אחריה כמו שרבים מהזוגות עושים, חשוב מאוד להיות עם היד על הדופק ועל הכיס ולשים לב לאן הכסף הולך והאם אנו עומדים בגבולות האפשריים עבורנו.

בניית תקציב לחתונה: כך עושים את זה נכון

דואגים לתקציב החתונה·         כשבונים תקציב לחתונה המעמד יכול להיות מלחיץ מאוד. גם אנשים שהתעסקו עם סכומים גדולים בחייהם יכולים להילחץ מאוד כשמדובר על כסף רב מאוד שאת כולו צריך לשלם בטווח קצר, חלק ממנו במזומן וחלק על ידי הלוואות שצריך לקחת. בניית התקציב צריכה להיעשות ברוגע ואם יש מפיק אירועים שיכול לסייע זה עדיף, כאשר הוא מוסיף לתקציב שלכם. לפני שתחליטו אם להיעזר במפיק אירועים, נסו להבין באופן כללי מה ההערכה שלכם להוצאות בחתונה, מה הערכים המינימליים והמקסימליים.

·         כשמתחילים לבנות תקציב חייבים להבין מה חייב להיות באירוע. הוצאות על צלמים, דיג'יי, שמלת כלה ואולם אירועים הם הוצאות חובה ולא תוכלו לוותר על אחת מהן אך כן תוכלו לחסוך. לצד אלו, תרשמו את כל ההוצאות שאתם חושבים שיהיה נחמד לראות בחתונה אך אלו יהיו רק בתוספת, ביחס לתקציב שקבעתם. נסו לא לקבוע תקציב מראש בלי לבדוק כמה עולה כל דבר כי לא יהיה לכך שום ערך בהמשך.

·         ההוצאה הראשית שצריך לכלול היא המקום בו תחגוג את האירוע. מקום האירוע יכול להיות גן אירועים או אולם אירועים ופה נכנס לתמונה עוד פרמטר חשוב, כמות המוזמנים. אם תרצו חתונה של 500 או 600 אנשים תצפו לעבוד עם סכומים גדולים יותר ואם תרצו חתונה אינטימית של 200 או 300 מוזמנים החיים שלכם יכולים להיות מעט יותר קלים בכל ההכנות. אחרי שתסדרו את מקום האירוע תוכלו לארגן את שאר הדברים ולשריין אותם לפי התאריך כאשר ההוצאה הכבדה כבר מאחוריכם.

הבחירות הקטנות שעושות את ההבדל


יש הרבה בחירות קטנות שיכולות לעלות לכם לא מעט כסף. למשל, שמלת כלה היא אחת ההוצאות הגדולות ביותר שיש בחתונה על פריט בודד אחד ולמעשה ביחס לפריט עצמו זו ההוצאה הכי גדולה שיש. השכרת שמלת כלה ל-48 שעות יחד עם האיפור וההכנה לחתונה כולל מדידות יכולה לנוע בין 7000 ל-10000 שקלים ועוד לא דיברנו על שמלות יוקרה. ההוצאות האלו מאוד לא פשוטות וכאן בדיוק המקום שלכם לנסות לחסוך. גם ההפקה וההגברה מצד אולם האירועים יגבו מכם עוד כ-7000 שקלים ובר אקטיבי יכול לעלות עוד 5000 כך שכדאי מאוד שתבצעו סקר שוק ותפעילו את מלוא שיקול הדעת בבחירה של כל פרט.

תגובות